Блог РЦМК вчителів української мови та літератури Кам'янсько-Дніпровського району

Мово - Берегине, ніби поклик долі,

Моє натхнення, дум стрімкий політ.

Я йду із нею по життєвім полі,

Й не зраджу їй ніколи у житті


Доброго дня!
Завдячуємо, що Ви зацікавились нашим блогом.
Щиро раді, якщо розміщена інформація буде корисною для Вас.






среда, 16 ноября 2011 г.

Методичні рекомендації щодо ущільнення вивчення навчального матеріалу з української мови та літератури в 11-х класах у 2011-2012 н.р.

Згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13 липня 2011 р. №686-р "Про деякі питання завершення 2011-2012 н.р. у зв`язку з проведенням в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу", відповідно до листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 21.07.2011 р. №1-9-556  "Щодо організації навчально-виховного процесу у 2011-2012 н.р. " навчальні заняття в 11-х класах завершуються з травня 2012 року.
Запропоновано ущільнення вивчення навчального матеріалу з української мови та літератури.

1. Оптимація навчання можлива шляхом об`єднання вивчення окремих тем. Наприклад, на уроці української літератури можна прочитати учням твір "Три зозулі з поклоном" Гр. Тютюника для аудіювання. Після чого треба провести тестування і зарахувати результати аудіювання, як за роботу на уроці літератури, так і за вид мовленневої діяльності на уроці української мови.
2. Реалізація міжпредметних зв`язків через бінарні уроки:
- читання мовчки - новела "Залізний острів" О. Гончара;
- контрольний твір - твір з української літератури (роздум);
- усний переказ - перегляд фільму (художнього чи документального) або прослуховування лекції вчителя про життєвий шлях письменника.
3. Об'єднання різних форм контролю одним видом мовленневої діяльності:
- контрольний диктант - контрольна робота з теми у формі диктанту.
4. Вибірковий аналіз художніх творів:
- композиційний аналіз новели "Три зозулі з поклоном";
-пообразний аналіз новели "За мить щастя";
- повний ідейно-художній аналіз роману у віршах "Маруся Чурай"
Л. Костенко;
- обмін враженнями від почутої поезії.
5. Визначення пріоритетних тем з огляду на проблематику, естетичність чи належність до програми ЗНО:
- короткий аналіз творів поетів-шістдесятників: "Сеньорито акаціє, добрий вечір" М. Вінграновського і "Балада про соняшник" І. Драча на одному уроці;
- оглядове вивчення творчості О. Турянського й В.Шевчука.
6. Самостійне опрацювання окремих тем з обов`язковим контролем набутих знань:
- робота з матеріалами Інтернет-ресурсів ("Два кольори")
-  підготовка коротких повідомлень за матеріалами мережі Інтернет.
7. Складання діалогів за визначеною ситуацією як вид мовленнєвої діяльності на уроках літератури і в позаурочний час.

Комментариев нет:

Отправить комментарий